Kurucular: *Hacer CAN BİLGİN Yaşar Kımıl İO/ DENİZLİ *Fadime ATALAY YAKAR, Fatih İ.O / ISPARTA
Proje hakkında
Bu proje ile bir öğretim yöntemi olarak kullanılan yaratıcı dramanın planlanan etkinliklerle derslere entegrasyonu sağlanacaktır. Böylelikle hem öğretmenlerin çeşitli drama tekniklerini etkili bir biçimde kullanması sağlanacak hem de öğrencilerin eş zamanlı bir şekilde, oynayarak, eğlenerek kazanımları kazanması sağlanacaktır.
HEDEFLER
Öğretmenler Açısından:
• Bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramayı kullanma,
• Yaratıcı drama tekniklerini amaca uygun olarak kullanma,
• Yaratıcılığını ve hayal gücünü geliştirme,
• Yaratıcı Drama ile ders planlayabilme,
• Yaratıcı drama süreçlerini planlayabilme,
• Teknolojiyi verimli ve faydalı bir biçimde kullanabilme,
• Drama lideri olarak süreci yönetebilme becerileri kazanmak.
Öğrenci açısından:
• Yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirme,
• Kendini tanıma, gerçekleştirme ve başkalarıyla iletişim becerisini geliştirme,
• Demokratik tutum ve davranış geliştirme,
• Estetik davranışlar geliştirme,
• Eleştirel ve bağımsız düşünebilme becerisi geliştirme,
• İş birliği yapabilme ve birlikte çalışabilme becerisi geliştirme,
• Sosyal duyarlık yaratma,
• Duygunun sağlıklı bir biçimde boşalımı ve kontrolü,
• Dil gelişimi, sözel ve sözel olmayan ifade becerisi geliştirme,
• Teknolojiyi verimli ve faydalı bir biçimde kullanabilme becerilerini geliştirmek.
ÇALIŞMA SÜRECI
Eylül:Proje ortakları ile tanışma ve canlı etkinlik,yaratıcı dramanın süreci,planlaması,teknikleri ile ilgili sunumlar,izinler,okul idaresi ve velilere projenin tanıtımı,Ön testlerin yapılması,partnerler arasında iş bölümü,ders planlarının öğretmenlerce hazırlanması,proje poster ve logo tasarımlarının hazırlanması.Dramanın Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımı.Ekim:Proje poster ve logo seçimi,Eba ve okul sitelerinde projenin yaygınlaştırma çalışması,Dramanın Türkçe ve Görsel Sanatlar dersinde kullanılması.Kasım:Drama sürecinin video kayıt altına alınması ve EBA'ya yüklenmesi,Dramanın Matematik dersinde kullanılması.Aralık: Ortak çalışma olarak Drama İle ilgili öğrencilerin duygularını ifade ettiği Akrostij çalışmasının yapılması,Twitterda yaygınlaştırma etkinliğinin yapılması,partnerler arası canlı etkinlik,Dramanın Hayat Bilgisi,Fen Bilimleri ve müzik dersinde kullanılması,Ocak:Son testlerin yapılması,öğrencilerle canlı veda etkinliği,Proje sonu etkinliklerinin yapılması
BEKLENEN SONUÇLAR
• Öğretmenlerin yaratıcı dramayı bir öğretim yöntemi olarak derslerinde kullanım sıklığının artması
• Öğrencilerin eş zamanlı olarak kazanımları kazanması
• Bütün derslerin tek düzelikten kurtarılarak eğlenceli hale gelmesi
• Öğrencilerin derslerde aktif hale gelmesi