Denizli'nin İlk, Türkiye'nin 34. FCL Sınıfı
Laboratuvarımız Avrupa çapında oluşturulan girişimler sayesinde sürekli büyüyen Future Classroom Lab'ın Yenilikçi Öğrenme Laboratuvarları ve Alanları Ağı'nın bir parçası olarak artık FCL web sitesinde yayınlanmıştır.
https://fcl.eun.org/fcl-network-labs
Alanlar ve Materyalleri
Üretim alanına yeşil perde ve tripot yerleştirdik. Bilgisayarımıza medya üretmeye yönelik programı yükledik. Masamıza bilgisayar, yazıcı ve hoparlörü yerleştirdik. 3d kalem yazıcılar aldık. Bu alanda öğrenciler başka kişiler tarafından üretilen içerikleri öğrenmekten ziyade kendileri içerik üretip, kendilerinin ve birbirlerinin öğrenmelerini sağlamışlardır. Ayrıca öğrencilerin yaratıcılıkları desteklenmiştir. Takım çalışmaları yaparak sosyalleşmişlerdir.
Araştırma alanına 3d modeller, mikroskop, tabletler, büyüteç, renkli oyun araçları yerleştirdik. Öğrencilerimizin bu alanda pasif dinleyici yerine aktif katılımcı olmaları sağlanarak araştıma yapmaları desteklenmiştir.
Geliştirme alanını mat ve minderlerle döşedik. Analog ve dijital oyunlar, çeşitli kitaplar yerleştirdik. Bu alanda öğrencilere ev ortamına benzeyen rahat bir ortam sağlanarak , kişisel ilgilerine yönelebilmeleri, oyunla öğrenmelerine fırsat tanınmıştır.
İşbirliği alanına Vr gözlük, çeşitli 4d kartlar ve robotik kodlama setleri ile tabletler yerleştirdik.Bu alanda öğrencilerin işbirliği yapmaları desteklenmiştir. Bu da 21.yüzyıl becerilerinden belki de en önemlisidir. Bu alanda sanal gerçeklik kullanılarak öğrencilerin dikkati artmaktadır, konuyu daha iyi anlamlandırabilmektedir.
Sunum alanında projeksiyon, akıllı tahta (kısa bir süre içinde takılacak) bulunuyor ve web2.0 araçları kullanılmaktadır. Projeksiyon kullanılarak sunumlar yapılabilmektedir. Etkin dinleme ve geri dönüt ön plandadır.
Etkileşim alanı esnek mobilyalarla donatıldı. Tekerlekli masa ve ergonomik sandalyeler bulunmaktadır. Öğrenciler bu alanda rahatlıkla farklı sınıf düzeni oluşturabilmekte. Grup çalışmaları yapılabilmektedir ve bu alan sosyalleşmeyi artırmaktadır.
Fiziki Alan Düzenlenmesi
Öncelikle bütçemiz kısıtlı olduğu için sınıfımızda bulunan dolap ve rafları velilerimizle işbirliği yaparak boyadık ve bunları hem öğrenme alanlarını birbirinden ayırmak için hem de ilgili alanın materyallerini yerleştirmek için kullandık. Masalarımızı seçerken tekerlekli olmasını istedik ki istediğimiz anda kolayca birleştirip ayırabilelim ve böylece küçük ya da büyük gruplar oluşturabilelim. Sandalyelerimizin ise rahat ve kolay taşınabilmesi için hafif olmasını tercih ettik. Bir alanda karo mat ve minder kullanarak eve benzeyen bir ortam oluşturduk. Sınıfımızı gözü rahatsız etmeyecek şekilde led lambalarla ışıklandırdık. Daha estetik görünmesi ve üzerine birşeyler konulabilmesi için kaloriferlerimizin etrafını petek kapatıcı ile kapladık.
Masalarımız tekerlekli olduğu için grup çalışmalarımızda rahatlıkla bir araya gelip, bölünebilmekteyiz. Her alanda kullandığımız materyaller gereği öğrenci-öğretmen etkileşimi üst düzeydedir. Aynı konuyla ilgili çalışmalar yaparken grup olarak alanlara bölünebiliyoruz. Ve sonrasında gruplarda hangi alanda hangi çalışmalar yaptıklarını sunabiliyor.
Alanlarda Kullanılan Teknolojik Donanım
Üretim alanında kullandığımız yeşil perde ve movavi uygulamasıyla öğrenciler, içerik üretip birbirlerinin öğrenmelerini sağlayıp, öğrencilerin yaratıcılıkları ve üretkenlikleri desteklenmiştir. 3d kalem yazıcı ile öğrenciler öğrenilen konularla ilgili içerikleri 3 boyutlu hale getirerek akılda kalıcılığı artırılmıştır.
Araştırma alanında kullanılan 3 boyutlu modeller, mikroskop, büyüteç, tablet öğrencilerin bilgiye kendilerinin araştırma ve incelemeleri sonucunda ulaşmaları sağlanarak öğrenme sürecine aktif katılımları sağlanmıştır.
İşbirliği alanında bulunan Vr gözlük,4D+ kartlarla; öğrencilerin sanal gerçeklikle öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olması sağlanmaktadır. Robotik kodlama ile yaratıcılık ve problem çözme becerilerinin gelişimi sağlanmaktadır.
Sunum alanında interaktif teknolojiler kullanılmaktadır. Projeksiyon ile ekran yansıtması yaparak web 2.0 araçları kullanılmaktadır.Twin Bilim Setleriyle yapılan çalışmaların sunumları gerçekleştirilmiştir.
Etkileşim alanında tablet ve bilgisayar kullanılarak öğrencilerde medya okur-yazarlığı ve bilgi okuryazarlığı geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca akran öğretimi sağlanmıştır.
Geliştirme alanında dijital yazı çizim tableti ve oyunlarla öğrencilerin kendi hızlarında öğrenmeleri sağlanmıştır.
Yaşar Kımıl İlkokulu
Güney/Denizli
İletişim Kişisi: Ümran BAZ / Sınıf Öğretmeni